Frequentie wijzigingen: Oyster schotel vindt ASTRA-3 niet

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben vernomen heeft Canal Digitaal op 22 mei een wijziging in frequenties doorgevoerd waardoor het automatisch zoeken naar de Astra 3 satelliet in sommige gevallen niet meer optimaal functioneert.

Omdat zij dit niet hebben gecommuniceerd naar de leveranciers is er geen tijd geweest om te anticiperen op deze veranderingen waardoor veel automatische schotelsystemen en satellietontvangers/televisies niet meer werken.

Bij Oyster-schotels voorzien Futurebox of Comandbox (besturing met QR-code daarop vermeld) kunt u deze zelf updaten via de Ten Heeft-app. Heeft u deze app nog niet, scan dan de QR-code op uw besturing. Oudere systemen hebben veelal minder last van de laatste wijzigingen. Echter blijft het niet bij deze ene wijziging en kan er tot augustus nog het een en ander veranderd worden echter weten wij niet exact welke wijzigingen er volgen.

Wanneer er nieuwe software beschikbaar komt kan dit d.m.v. de Ten Haaft App door de klant zelf in de stuurkast geladen worden, dit geldt voor alle Oyster systemen vanaf 2019 die uitgerust zijn met een Wifi functie zoals de Feature box en de Command unit en de ombouwsets Vision Control Centers.

Om tijdelijk ontvangst te krijgen voor de software update beschikbaar komt kunt u het volgende doen:

  1. Zet eerst de televisie of ontvanger aan en stem af op kanaal 111, dit is de ARD.
  2. Activeer de schotel door de linker knop in te drukken op het bedieningskastje (schoteltje)
  3. Als het goed is gaat de Oyster nu zoeken naar de Astra 1 satelliet, wacht tot er in het Display Astra 1 staat, de satelliet is gevonden en er moet een beeld verschijnen op de televisie.
  4. Stem nu af op kanaal 1 dit is NPO 1de schotel gaat nu zoeken naar de Astra 3 satelliet,
  5. Wacht tot de schotel stilstaat en er Astra3 op het display staat, de satelliet is nu gevonden.

Mocht de schotel niet automatisch naar de Astra 1 (stap 1) gaan dan moet u dit via het bedieningspaneel doen:

  1. Volg stap 1 hierboven.
  2. Onderbreek de zoekfunctie door op het vinkje te drukken.
  3. Ga met de > toets naar SAT WISSEL en bevestig dit met vinkje.

U kunt ook contact opnemen voor een werkplaatsafspraak. Let op, wij nemen op dit moment géén nieuwe derden-klanten aan. Ook dit u rekening te houden met lange wachttijden in onze werkplaats! Wij voeren uitsluitend werkzaamheden uit aan satellietsystemen van het merk Oyster.