Informatie vóór aflevering

Belangrijke informatie vóór aflevering van uw camper…

U staat op het punt om uw nieuwe camper op te halen. Graag willen wij u even herinneren aan de volgende zaken, zodat de aflevering zonder problemen kan verlopen. Onderstaande informatie is algemeen van aard. Het kan zijn dat bepaalde dingen anders met u zijn besproken. 

Betaling

Uiteraard dient de camper volledig betaald te zijn op moment dat u deze op komt halen. Dit kan op 3 mogelijke manieren. (Deels) contante betalingen alleen in overleg!

Bankoverschrijving (bij voorkeur)

U kunt uw camper betalen per bankoverschrijving. Vanuit de grotere Nederlandse banken staat het geld meestal dezelfde dag nog op onze rekening. Bij internationale transacties binnen Europa dient u er rekening mee te houden dat het in sommige gevallen evengoed pl.mn. twee werkdagen kan duren voordat het geld bij ons binnen is. Wanneer het geld van uw rekening is afschreven betekent dit niet dat het geld direct bij ons is bijgeschreven. Uiteraard moet het geld op onze rekening aanwezig zijn op moment van aflevering. Houdt ook rekening met feestdagen. Ook op onofficiële feestdagen vinden er soms geen/beperkte verwerkingen van betalingen plaats.

Let op, in sommige gevallen moet u vóór u een groot bedrag kunt overboeken 4 uur tevoren uw overboekingslimiet verhogen. U kunt het bedrag dan pas 4 uur ná het verhogen van de limiet overmaken.

Let op, in sommige gevallen kunt u maximaal €50.000,- per transactie overmaken. Veel kunt u dit wel meermaals achtereenvolgens uitvoeren. Informeer bij uw bank of dit ook via uw bankier van toepassing is.

Let op, i.v.m. voorkoming van fraude worden grote overschrijving soms door uw bank enkele uren vastgehouden voordat deze verwerkt worden.

Ter plaatse overschrijven d.m.v. internetbankieren (Rabobank & ING)

In verband met aangescherpte anti-fraude-maatregelen zijn de verwerkingstijden van grote transacties langer geworden dan normaal. Derhalve is het niet meer mogelijk om ter plekken uw camper d.m.v. internetbankieren te betalen, omdat de kans bestaat dat het bedrag niet direct op onze rekening wordt bijgeschreven.

Contant

Contante betaling is uitsluitend in overleg mogelijk. Grote bedragen of bedragen in kleine coupures dienen mogelijk door ons gemeld te worden bij betreffende overheidsinstanties.

Pinnen

U kunt het bedrag hier ook ter plekke pinnen. Wel dient u hiervoor bij uw bank uw pinlimiet te verhogen! Veelal kunt u standaard maar tot €2.000,- per pintransactie voldoen. Om uw pinlimiet te verhogen neemt u contact op met uw bank. 

Let op, bij sommige banken geldt de verhoging van het pinlimiet enkel voor de eerstvolgende pintransactie. Pint u voor aflevering nog even in de supermarkt, dan kan het zijn dat uw verhoging ongeldig is! Uiteraard moet u voldoende saldo op uw rekening hebben staan. Wilt u pinnen bij aflevering, gelieve dit vooraf te melden. Uiteraard dient het volledige bedrag per PIN voldaan te zijn voordat wij de camper aan u kunnen afleveren. 

Verzekeren

Vergeet niet om u camper te verzekeren voordat u deze op komt halen. Hiervoor dient u vaak het kenteken en de meldcode door te geven aan uw verzekeraar. Heeft u deze nog niet? Neem dan even contact met ons op. 

Exporteert u de camper naar het buitenland? Dan dient u deze te verzekeren op basis van het chassisnummer.

Vraagt uw verzekeringsmaatschappij om een factuur en/of beveiligingscertificaten? Dan ontvangt u deze (voor zover aanwezig) bij aflevering en kunt een kopie na aflevering opsturen naar de verzekeringsmaatschappij. Informeer ook ruim voor aflevering of uw camper in huidige vorm voldoet aan de gestelde beveiligingseisen van uw verzekeraar.

Meer informatie over het verzekeren van uw camper >>

Rijbewijs

Vergeet niet uw rijbewijs mee te nemen t.b.v. het registreren van de camper.

Controleer ook of uw rijbewijs niet verlopen is of korter geldig is dan 7 dagen. 

Aanwezigheid

Diegene op wiens naam de camper geregistreerd zal worden dient persoonlijk aanwezig te zijn bij aflevering van de camper. 

Heeft u verder nog vragen, neem dan contact met ons op.

Inruil

Ruilt u een camper, caravan of auto in? Neem dat alle kentekenbewijzen mee. Dit kan een papieren kenteken zijn of een kentekencard (pasje). 

Papieren kenteken

Indien u nog een papieren kentekenbewijs heeft dient u alle

drie de kentekenpapieren mee te nemen:

  • Het kentekenbewijs (deel 1a, of vroeger deel 1)
  • Het tenaamstellingsbewijs (deel 1b, of vroeger deel 2)
  • Het overschrijvingsbewijs

U heeft dus in totaal 3 groene/gele papieren nodig. 
Mist u een of meerdere delen dan dient u deze opnieuw aan te vragen via het RDW. Mocht dit zo zijn dan vragen wij u ons hierover tijdig te informeren. Indien wij uw inruiler niet kunnen overschrijven kunnen wij de nieuwe camper niet afleveren. 

Kentekencard

Indien u al een kentekenpasje heeft dient u de volgende dingen

mee te nemen:

  • Het kentekenpasje
  • De brief met de tenaamstellingscode

De tenaamstellingscode bestaat uit 4 plus 5 cijfers (bijv. 1234-12345)

Mist u een of meerdere delen dan dient u deze opnieuw aan te vragen via het RDW. Met DigiD ontvangt u binnen enkele minuten een nieuwe tenaamstellingscode. Mocht dit zo zijn dan vragen wij u ons hierover tijdig te informeren. Indien wij uw inruiler niet kunnen overschrijven kunnen wij de nieuwe camper niet afleveren. 

Let op, het komt nog wel eens een keer voor dat bij het 1e deel van de tenaamstellingscode (4 cijfers) per ongeluk de meldcode van uw huidige camper is ingevuld. In dat geval kunnen wij de camper niet vrijwaren. Gelieve dit de controleren. De eerste 4 cijfers van uw tenaamstellingscode moeten dus niet gelijk zijn aan de meldcode van uw huidige camper. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van uw chassisnummer.

Graag tot snel!

Download Brochures

Download nu direct de laatste Bochures & Prijslijsten van Knaus & Carthago. Hoe ziet uw ideale camper er uit?

    Bekijk aanbod online
    Laat je inspireren!
    some